Zanimljivo

ŽIVIMO U NEZNANJU: Ovo su zablude o dinosaurusima u koje svi verujemo

Objavljeno: 21.09.2014 | 01:01Izvor: Telegraf.rs

Jedna od najvećih zabluda o dinosaurusima je ta da su oni nastali u periodu kada se jedna era završila - kaže paleontolog Piter Larson, predsednik Blek Hil Instituta za geološka istraživanja u Južnoj Dakoti

Koliko znate o dinosaurusima? Ukoliko se još uvek oslanjate na ono što ste naučili u osnovnoj školi ili videli u holivudskim filmovima, onda ne znate mnogo, jer se naučno razumevanje dinosaurusa tokom godina drastično promenilo.

Veliki i krupni dinosaurusi sa ogromnim krljuštima treba da ostanu u našoj mašti, jer su naučnici došli do sasvim drugih otkrića.

Foto: Mark Witton/University of Portsmouth

Uprkos desetini primera paperjastih i lepih fosila dinosaurusa, mnogi ljudi i dalje žele da misle da su oni ružni i reptilasti – kaže Brajan Svitek, stručnjak za dinosauruse i autor knjige “My Beloved Brontosaurus”.

- Nostalgija je super, ali je paleontologija nas naterala da promenimo mišljenje o tome kako oni izgledaju – dodao je on.

Jedna od najvećih zabluda o dinosaurusima je ta da su oni nastali u periodu kada se jedna era završila – kaže paleontolog Piter Larson, predsednik Blek Hil Instituta za geološka istraživanja u Južnoj Dakoti.

Foto: Foter/Flickr/ chooyutshing

Takođe, činjenica da su dinosaurusi glupi je totalno pogrešna. Naime, njihovainteligencija je zasnovana na moždanim talasima u odnosu na težinu mozga,što bi značilo da su pojedini dinosaurusi, poput Velociraptora, i te kako pametni.

Pogledajte još zanimljivih činjenica koje će opovrgnuti sve dosadašnje teorije o ovim zapanjujućim bićima: