Moćni teleskop su posle kvara svi otpisali, a onda je napravio spektakularno otkriće

Objavljeno: 20.12.2014 | 00:57Izvor: Blic

Godinu i po dana nakon što je kvar zapretio da će NASA teleskop "Kepler" omesti u epohalnom otkrivanju svetova izvan našeg solarnog sistema, ovaj svemirski teleskop uspeo je da pronađe još jednu planetu.

Nova planeta ima više od 32.000 kilometara u prečniku, što je oko dva i po puta više od Zemljinog, a po masi je 12 puta teža od naše planete. To je svrstava u kategoriju planete koje naučnici zovu "Super-Zemlje" kakvih nema u našem solarnom sistemu.

Umetnički NASA prikaz novootkrivene planete

Planeta na kojoj nema uslova za život kruži oko zvezde nešto manje od našeg Sunca na "vreloj" udaljenosti koja je barem deset puta manja od razdaljine Zemlja-Sunce. Nalazi se na oko 180 svetlosnih godina odavde u sazvežđu Riba.

"Kepler" je dizajniran da četiri godine prati gomilu zvezda i registruje odsjaje koje prave planete koje ispred njih promiču. Početkom 2013, međutim, jedan od mehanizama koji je određivao fokus teleskopa se pokvario.

Inženjeri su ipak pronašli način da to nadomeste tako što su koristili pritisak sunčeve svetlosti na "Keplerove" solarne panele kako bi u kraćim vremenskim periodima stabilizovali svemirsku letelicu.

Tokom devetodnevnog testiranja u februaru ove godine, tim astronoma na čelu sa Endrjuom Vandenburdom iz Harvard-Smitsonijan centra za astrofiziku otkrio je planetu koja prolazi ispred zvezde poznate kao HIP 116454.

Proverom uz pomoć teleskopa postavljenih na Zemlji i kanadskog satelita MOST potvrđeno je postojanje ove planete za koju su astronomi naveli da je verovatno u pitanju vodeni svet ili "mini-Neptun" sa malim jezgrom.