DA LI STE SE NEKAD ZAPITALI: Zašto još uvek nismo sreli vanzemaljce?

Objavljeno: 27.08.2014 | 16:12Izvor: Telegraf.rs

27/08/2014 - 14:20 DA LI STE SE NEKAD ZAPITALI: Zašto još uvek nismo sreli vanzemaljce? Vanzemaljce viđamo redovno, ali samo na filmu i na televizijskim programima. Međutim, do sada u svemiru nije viđen niti jedan mikrob, živ ili mrtav, a kamoli neki pravi Marsovac

Uprkos nedostatku dokaza o postojanju života van planete Zemlje, naučnici i istraživači ipak tvrde da on moguć i da je samo pitanje vremena kada će biti otkriven. Možda već u narednoj generaciji. Svoju tvrdnju potkrepljuju činjenicom da ova generacija zna mnogo više o astronomiji nego generacija pre. Drugim rečima, napredak je nezaustavljiv.

Zahvaljujući Kepler teleskopu u poslednje dve decenije otkriveno je na hiljade planeta u blizini zvezda. Zapravo, barem jednom dnevno bude otkrivena po jedna nova. Dubljom analizom dolazi se do zaključka da jedna od pet zvezda može da iznedri planetu baš kakva je naša Zemlja, slične temperature i veličine.  U stvari, samo u Mlečnom putu Zenlja možda ima na desetak hiljada “rođaka” za koje ne zna.

Racionalnom umu je jako teško da prihvati da je Zemlja jedina planeta od svih na kojoj postoje uslovi za život. To bi onda bilo čudo, a čudima u nauci nema mesta. Sa druge strane, to što u Kosmosu ima “naseljivih” planeta ne znači da je lako naći stanovnike istih tih planeta. Ako u Kosmosu zaista ima inteligentnog života, onda je verovatno dovoljno inteligentan da zna da sa ljudima ne treba da ima posla.

Mi bi, zapravo, i mogli da pronađemo vanzemaljce u blizini, i u to se ulažu pristojni napori. Naravno, misli se na Mars. Sama činjenica da su Marsovci sinonim za sve vanzemaljce govori koliko su ljudi ubeđeni da tamo ima života. Mars trenutno pretražuju roveri, ali sa pogrešnim zadatkom. Umesto da traže život na Marsu, oni traže ostatke života. Dakle, tu je problem u pristupu problemu. Postoji još nekoliko ideja sa drugačijim pristupom, ali problem je taj što nema dovoljno novca za sve to.

Takođe, postoji ideja da se ispituju atmosfere planeta, tražeći metan ili kiseoniku njima, ili da se traži inteligentniji oblik života putem radio talasa, ali, pogađate, za to nema novca.

Znači, sve se manje više svodi na sledeće – mi pretpostavljamo da postoji život van Zemlje, ali nemamo novca da napravimo opremu kojom ćemo to dokazati. Do tada ćemo mi nastaviti da pokušavamo, a Marsovci neka nastave da se kriju. Pa, neka inteligentniji pobedi.