Društvo

TAJKUNI VISOKO LETE Pored para dele ljubav i prema letelicama

Objavljeno: 29.11.2015 | 18:10Izvor: Blic

Željko Mitrović, Miodrag Kostić, Milija Babović, Mića Jovanović samo su neki od uspešnih ljudi u Srbiji koji dele ljubav prema vazduhoplovima - avionima ili helikopterima.

Najdraže su im, izgleda, “cesne”, s obzirom na to da je najviše ovih američkih letelica među onima koje koriste. Reč je, uglavnom o avionima za prevoz od osam do 12 putnika. U registru Direktorata civilnog vazduhoplovstva nema, međutim, vazduhoplova koji se vode na njih lično. Oni su, uglavnom, registrovani na njihove firme, ili na kompanije iza kojih, prema podacima iz Agencije za privredne registre, stoje firme sa “egzotičnih ostrva” ili drugih “poreskih rajeva”.

Neke od aviona, poput “cessna citation XLS”, koja je registrovana na Kostićevu firmu “Sunoko”, koriste “Prince aviation” i “Air Pink“. U pitanju je jedan od najprodavanijih poslovnih aviona. U njegovoj kabini ima dovoljno mesta za najviše osam putnika, a cena mu je oko šest miliona evra.

“Prince aviation”, inače u vlasništvu ima uglavnom manje avione - “cesne” i “pajpere”, dok su letelice za vazdušni taksi ili uzete na lizing, ili su u vlasništvu firmi iza kojih stoje ofšor-kompanije.

Tako je, na primer, “cesnna 510 mustang” oznake YU-SPM, koja leti za “Prince aviation”, registrovana na “Airfield” DOO, iza koje stoji kompanija iz Lihtenštajna, a koja se može dovesti u vezu sa imenom Milije Babovića, suvlansika “Viktorija grupe”.

Na kompaniju “Air Pink” Željka Mitrovića vodi se samo jedan avion - “cesnna 550 citation bravo”, oznake YU-BZZ. Cena takvog novog aviona je oko pet miliona evra. Još par aviona koji lete za Mitrovićevu firmu registrovani su na lizing kuće, dok se “cesnna 525B” oznake YU-BTN vodi na beogradsku firmu “Ben air”, koja je u stoprocentnom vlasništvu firme “Benlee International LTD” sa Britanskih Devičanskih Ostrva. Ovaj avion je, inače, do 2012. godine bio registrovan na “Air Pink”.

Sa dva aviona raspolaže i “Inifinity aviation”, zvanično u vlasništvu nekadašnjeg “Megatrend univerziteta” i Milice Jovanović, supruge Miće Jovanovića, vlasnika ove visokoškolske ustanove. I dok je “cesnna 650 citation VII” oznake YU-BTM u vlasništvu te firme, “cesnna 525 citation jet” oznake YU-MTU registrovana je na jednu od lizing kuća.

Luksuzni “bombardier challenger 605” nalazi se u vlasništvu firme “Inetrnational Jet Management” Filipa Ceptera. Letelica vredna više od 20 miliona dolara registrovana je u Austriji.

Mediji spekulišu da jednu “cessnu XLS” zajednički koriste Petar Matić, vlasnik „MPC holdinga“, i Vojin Lazarević, vlasnik „Rudnap grupe“, kao i da Miroslav Mišković, vlasnik „Delta holdinga“, već godinama ima „cesnnu VII“. Nijedna od ovih letelica, međutim, nije zavedena u registru DCV, što znači da, ako i postoje, nisu registrovane u Srbiji.

I Novak Đoković, navodno, poseduje privatni avion, koji, naravno, nije registrovan u Srbiji. 

Preko okeana
„Prince aviation“ mogla bi da bude prva privatna kompanija koja ima avion za prekookeanske letove. U „Princu“ razmatraju nabavku aviona „gulfstream 550“ ili nekog od aviona tipa „falcon“ koji bi preko Atlantika leteo bez usputnog sletanja. U „Princu“ nisu mogli da potvrde ovu informaciju, jer je direktor bio na službenom putu.

 

Kustini helikopteri
Reditelj Emir Kusturica nema avion, ali zato poseduje dva helikoptera - „R44 raven II“, čija je cena oko 400.000 evra, i skuplji „robinson R66“, vredan oko 700.000 evra. Helikopteri su u vlasništvu preduzeća „Lotika“ DOO Mokra Gora, čiji je vlasnik Kusturica.

 


Pratite najnovije vesti putem naše Facebook stranice, Twitter-a ili preko Android aplikcije na vašim telefonima.

  Facebook Komentari
Pratite nas na facebook-u