Društvo

Mangupi, Prele se javlja iz prošlosti i ima šta da vam kaže

Objavljeno: 28.07.2016 | 17:04Izvor: 24sata.rs

Dušan Prelević Prele je možda za neke nove klince onaj namrgođeni lik s povezom preko oka sa crno-belih fotki, čije citate matorci šeruju kad hoće da ispadnu šmekeri. Za te matorce, Prele je neponovljiva beogradska faca, poslednji boem i pravi gradski mangup.

Da je Prele danas živ, sigurno bi imao mnogo toga da kaže o svom Beogradu.

Napravio bi frku kad bi video da su njegove omiljene kafane odavno zatvorene, a da se rokenrol guši. Provalio bi na keca sve šminkere koji nam seju pamet, i sa par šamara poklopio sve ove gradske face u pokušaju koje vole da nam nametnu šta je kul i urbano, a šta nije. I u nekoliko reči bi nam objasnio situaciju koje povremeno postajemo nesvesni.

Očekivano, na prozivku nove generacije "urbanih faca", već iz poslednjih redova odjekuje pitanje: Ko je uopšte ovaj?

"Mislim, može čovek biti ovo ili ono, živeti tamo i amo, raditi koješta, ali nema vrednije stvari od toga biti ličnost!", rekao bi Prele. On je upravo to bio.

 

Pevač sa glasom koji te natera da se naježiš i koji je srpsku verziju "Kose" učinio boljom od originala, glumac sa školom na beogradskom asfaltu, pisac kojeg su poredili sa Čarlsom Bukovskim (a mnogi tvrdili da ga je i nadmašio)... U mladosti je igrao fudbal za Zvezdu i bio hokejaški golman u Partizanu. Bio je talentovan za mnogo toga.

Ali bio je i baksuz, baraba, boemčina, težak čovek, neprijatan, nadrkan, svojeglav lik koji nikad nije prihvatao kompromise i po tu cenu bio spreman da upropasti svu tu blistavu budućnost koju su mu predviđali.

 

 

Zaginuo u kafani, pa propustio avion za svetsku karijeru

Preletu se svet klanjao zbog uloge u legendarnoj postavci "Kose" u Ateljeu 212, ali legenda kaže da kad je trebalo da ode u Njujork i prigrli svetsku karijeru - zakasnio je na avion jer se prethodne noći napio i potukao u kafani "Poslednja šansa".

- Kosa, to je postala legenda. Svi su znali u Americi, a pogotovo u Njujorku, da ja pevam bolje nego ovi u originalnoj postavci na Brodveju, a Beograd je bio prvi u Evropi koji je izvodio Kosu posle Amerike. Dvadeset godina kasnije, kad sam postao ozbiljan džez pevač, znali su svi u Njujorku i da pevam najbolje taj jebeni džez u tom trenutku na celom svetu, to je brujalo Njujorkom, nije se samo tek tako pričalo o meni, ali ni to me nije baš preterano zanimalo. Jebo džez, ja sam džez! - objasnio je svojevremeno."Nema dna koji nije dotakao i nema vrha na koji se nije penjao", reći će o njemu Brana Crnčević.

Međutim, Prele je u legendu ušao i kao definicija "beogradskog mangupa", kao lik koji nikad nije bio fejk, koji je imao i srce i muda.

Koliko nam takvog duha danas fali (bar nekima od nas), pokazuju Preletove "mudrosti" koje kruže društvenim mrežama poput "uputstva za život do daske", iščupane iz prošlosti, a kao savršeni komentari sadašnjosti.

Prele ju je, izgleda, i jednim okom video bolje nego mnogi danas...

 

 

 

 

- U redu, pobedio sam - zaključio je Prele čak i dok se opraštao od svog burnog života razgovarajući sa mladim rediteljem Vladimirom Petrovićem. Citirao je naslov jednog svog albuma, a te reči postaće i naslov sjajnog dokumentarca o njemu. Skoro deceniju kasnije, možemo samo da konstatujemo koliko je, nažalost, bio u pravu i koliko, nažalost, nije.

 


Pratite najnovije vesti putem naše Facebook stranice, Twitter-a ili preko Android aplikcije na vašim telefonima.

  Facebook Komentari
Pratite nas na facebook-u