PREUZMITE medio.rs ANDROID APLIKACIJU

NAJBOLJI SRPSKI BIZNISMENI SAVETUJU: Ovo su tri zlatna pravila za zaradu u krizi

Objavljeno: 02.11.2014 11:03Izvor: Kurir

Recept za uspeh je - smanjiti troškove, ne uzimati kredite, poštovati rokove i održati kvalitet, ali i fokusirati se na proizvodnju.




Prodajete nešto? Postavite svoj oglas besplatno na www.OK.rs

Ove savete su dali neki od najuspešnijih privrednika koji su se našli na listi top 300 koju je objavio nedeljnik NIN. Njihove sugestije su zlata vredne jer su pad na listi zabeležili mnogi biznismeni koji nisu uspeli da se izbore sa kriznom godinom.

Prošle godine apsolutni lider po ostvarenoj zaradi među privatnim kompanijama bio je Petar Matijević, vlasnik Industrije mesa “Matijević”. Njegova kompanija je zabeležila plus od blizu tri milijarde dinara. I sve to, kako kaže, bez ijednog dinara zaduživanja.

Sledi ga Miroljub Aleksić, vlasnik “Amasisa” u čijem okrilju su “Pionir”, “Alfa-Plam”, hotel “Izvor” i još nekoliko kompanija koje su sve zajedno ostvarile dobit od 1,5 milijardi dinara.

Na trećem mestu je Nebojša Šaponjić, vlasnik “Nelta”, “Neoplante”..., čije su kompanije zabeležile dobit nešto veći od milijardu.

Slede Zoran Tirnanić, vlasnik DIS-a, i Miodrag Kostić, vlasnik “MK grupe” koja je ostvarila dobit od 938 miliona dinara.

1. Sve delatnosti mogu doneti profit samo ako firma ima male troškove. Recept je da se ne treba zaduživati jer vam tada sve pojedu kamate. Mnogi misle da su kamate visoke, visoka je, u stvari, glavnica kredita. Problem je što se mnogi zadužuju kada nisu sposobni da vrate stare zajmove.

2. Nema oblasti gde ne možete da napravite uspešnu preduzetničku radionicu, potrebno je samo da se vežete za uspešnu kompaniju. Suština je da se poštuju rokovi i kvalitet. Znate li koliko velikoj kompaniji znači da u krugu od 50 kilometara od fabrike ima svoje dobavljače od kojih može da poruči određene delove.

3. Naše strateško opredeljenje biće ulaganje u poljoprivredu i prehrambenu industriju. Fokusirani smo na dugoročni razvoj, uz praćenje prilika na tržištu, investiranje u savremenu mehanizaciju i sprovođenje usvojene strategije društveno odgovornog poslovanja koja podrazumeva brigu o zaposlenima.