PREUZMITE medio.rs ANDROID APLIKACIJU

DA LI SU I VAS SMORILE? Mladi napuštaju društvene mreže, Fejs je postao dosadan!

23.11.2014 18:45
Mnogo me nerviraju ljudi koji svaki svoj korak moraju da ispišu na Fejsbuku. Zašto ja moram da znam kad neko pije kafu ili gde je otišao uveče, a posebno me nerviraju selfi fotografije- samo je jedan od tipičnih komentara tinejdžera na Internetu

Tehnologija


Živimo u vremenu kad je veoma teško zamisliti život bez interneta. Kao i sve u životu, i on ima svojih pozitivnih i negativnih strana. Najviše se, naravno, priča o društvenim mrežama gde glavnu reč vodi omladina, zbog čega smo sproveli malo istraživanje među njima, a njihovi odgovori su nas iznenadili.

U vreme ekspanzije interneta u Srbiji, samim tim i Fejsbuka, a kasnije Tvitera i Ask.fm-a, tinejdžeri su počeli da se utrkuju ko će prvi napraviti profil, ko će imati najviše slika, objava, lajkova, pratilaca i komentara.

I dok su jedni postali popularni Fejsbuk korisnici čiji je glavni cilj bio da se ima 5.000 prijatelja, drugi su bili uticajni Tviteraši s velikim brojem pratilaca.

Međutim, nakon nekoliko godina došlo je do zasićenja i mnogi su ugasili svoje profile ili ih koriste iz sasvim drugih razloga od prvobitnih.

Mnogo me nerviraju ljudi koji svaki svoj korak moraju da ispišu na Fejsbuku. Zašto ja moram da znam kad neko pije kafu ili gde je otišao uveče, a posebno me nerviraju selfi fotografije – rekao je Marko (16), a njegov vršnjak Ivan se nadovezao:

Imao sam profil na Fejsu do pre nekoliko meseci. Ranije mi je bilo interesantno, ali sad mi je postao dosadan i jednostavno sam ga ugasio.

I stariji tinejdžeri uglavnom misle da su društvene mreže izgubile sav svoj smisao.

Do pre dve godine sam imao profil na skoro svakoj društvenoj mreži, međutim, sad imam samo na Fejsbuku, a da budem iskren, i na njemu sam samo da bih mogao da se čujem s rodbinom i prijateljima koji žive u inostranstvu – kaže Darko (21), pa nastavlja:

Ljudi su previše ozbiljno shvatili društvene mreže. To je trebalo da predstavlja mesto na kom ćemo deliti fotografije, pisati svoje misli, dopisivati se, ali sve u normalnim dozama. Sve je otišlo predaleko.

Mnogi takođe primećuju da je popularnost društvenih mreža opala pojavom pametnih telefona i aplikacija poput vibera i whatsapp-a, jer preko njih mogu, osim lajkova i komentarisanja, da rade sve isto kao i na Fejsbuku i Tviteru, zbog čega su se pojedini odlučili na gašenje svojih profila.

Trenutna kriza ili trend u nastajanju, tek, većina tinejdžera trebalo bi da shvati da je društvena mreža mesto za virtuelno druženje, gde nije potrebno iznositi mnogo detalja iz privatnog života.