ĐACI ĆE IZ LEKTIRE UČITI O SILOVANJU: Neobičan predlog Ministarstva radi ZAŠTITE DECE OD SEKSUALNOG ZLOSTAVLJANJA!
Đaci u Srbiji ubuduće će se kroz književna dela iz lektire upoznavati sa temom seksualnog nasilja, kažu u Ministarstvu prosvete.
Ovo ministarstvo već je napravilo program po kojem će učenici kroz književna dela učiti kako da se nose sa nasiljem i seksualnim zlostavljanjem. Tako će, primera radi, učenici na časovima srpskog jezika, kroz slučaj "Antigone" učiti o incestu, a sudbina "Hasanaginice" poslužiće kao sjajna lekcija o porodičnom zlostavljanju i polnoj diskriminaciji. Kroz pesmu "Banović Strahinja", baviće se temom silovanja.
Najbolja zaštita
U Ministarstvu prosvete naglašavaju da se uvođenje ove teme u obavezni nastavni plan i program nametnulo kao neophodnost. Naime, istraživanje koje su sproveli pokazuje da u svakom odeljenju u Srbiji postoje četiri deteta koja su doživela neki vid seksualnog nasilja. Smiljana Grujić iz Jedinice za prevenciju nasilja u Ministarstvu prosvete kaže da je ovo najefikasnija zaštita od seksualnog zlostavljanje dece.
- Obrazovne pakete pisali su ljudi koji poznaju dobro i ovu tematiku i nastavne planove i programe. Cilj je da se deca nauče da seksualno zlostavljanje nije samo direktan fizički čin, već da je to i lascivno obraćanje, svaka vrsta uznemiravanja, objavljivanje fotografija uz neprimerene komentare - kaže Smiljana Grujić.Ministarstvo prosvete navodi da su sadržaji "obrazovnih paketa" izrađeni tako da se tema seksualnog nasilja proučava od predškolskog uzrasta pa sve do srednje škole, kroz čak deset predmeta i kroz minimum 75 časova u toku jedne školske godine. Bez obzira na uzrast na kojem se nalaze deca i učenici u ovom trenutku, "paketi" su izrađeni, tako da odgovara svakom detetu i učeniku od tri do 18 godina.
Bez preterivanja
Nastavnica srpskog jezika u OŠ "Vuk Karadžić" u Beogradu Jelena Rakić Kamenica kaže da još nije videla "obrazovne pakete" o izučavanju seksualnog nasilja. Ona ističe da osnovna ideja nije loša, ali da ne bi trebalo ni preterivati u potenciranju te teme.
- Mi u školi već organizujemo tribine na ovu temu, razgovaramo sa decom, ona nam se otvaraju i pričaju o svojim iskustvima, mi ih usmeravamo... Nemam ništa protiv da se ovakva tematika uvrsti u obavezan nastavni plan, ali nisam pristalica ni toga da decu treba "zatrpavati" ovakvim pričama. Sve dok je nešto u granicama trenutnih životnih potreba, to i podržavam - kaže Jelena Rakić Kamenica.
INFORMER.RS