POTRAGA ZA ISTINOM Putnici u ruskom avionu stradali brzom, ali JEZIVOM SMRĆU

03.11.2015 14:03
Ruski mediji su objavili prve rezultate forenzičkih analiza tela žrtava iz srušenog aviona. Većina putnika stradala je usled kidanja unutrašnjih organa.

Društvo


Primećene su i teške opekotine i uticaj drugih faktora. Dosad je rutinski pregledano oko stotinu tela nastradalih.

 Prema prvim preliminarnim izveštajima avion je nestao u 6:14 sa radara a u 6:17 je pao. To znači da je agonija putnika trajala tek nekoliko minuta, ali prema svedočenju istražitelja, njihova tela su nađena u veoma lošem stanju.

 Da bi forenzičari doneli definitivan zaključak, moraće svako telo da podvrgnu seriji od 15 analiza.

Zamjenik guvernera ruskog grada Sankt Peterburga Igor Albin rekao je da je identifikovano devet tela žrtava nesreće ruskog aviona u Egiptu.

Albin je rekao da bi identifikacija svih tela mogla da potraje više sedmica.

 

"Nije bilo poziva za pomoć"

Stručnjaci za avijaciju i terorizam smatraju da je ruski avion sa 224 putnika i članova posade, koji se srušio na Sinaju, najverovatnije raznela bomba koja je letelicu pogodila sa zemlje ili je bila postavljena u njoj. Prema njihovoj oceni, taj scenario je realniji od tehničkog kvara.

Kao jedan od glavnih argumenata, stručnjaci navode činjenicu da posada nije uputila poziv u pomoć. Značajno je i to što se materijal kojim je bio prekriven trup aviona oljuštio ka spolja, što ukazuje na jaku udarnu silu iznutra.

 

Stručnjaci koji pretražuju mesto na Sinaju gde se srušio ruski putnički avion, pronašli su danas delove nečega što ne pripada erbasu A321.

 

 

 

 

 

 

 

U maju 2002. godine, "boing 747" kompanije "Čajna ervejz" raspao se u vazduhu "sam od sebe". Kasnije je utvrđeno da je uzrok tragedije bio kvar star 22 godine, koji nije bio pravilno saniran. Zbog ove greške stradalo je 206 putnika i 19 članova posade.

Zamenik generalnog direktora "Metrodžeta" Andrej Averjanov otkrio je da je isti avion oštećen u nesreći 2001. godine, kada je njegov rep zakačio pistu tokom sletanja. On je istakao da je nakon toga letelica u potpunosti popravljena i da su motori nekoliko dana uoči kobnog leta prošli kroz rutinsku kontrolu.

 

 

Prema rečima neimenovanog ruskog stručnjaka za avijaciju, nije isključeno da je do raspada ruskog "erbasa" dovela manja bomba, koja je napravila rupu veličine lubenice. To bi bilo dovoljno da poremeti pritisak u avionu i dovede do katastrofe.

Britanski vojni stručnjak Pol Biver izneo je mišljenje da džihadisti Islamske države nisu mogli da obore avion, nakon njihove tvrdnje da su odgovorni za incident.

Biver je izjavio kako je siguran da Islamska država ne poseduje raketni sistem, poput ruskog sistema BUK, pomoću kojeg je moguće oboriti avion sa visine od gotovo 10.000 metara, prenela je agencija AP.

- To je veoma ozbiljna oprema, a ja mislim da oni ne raspolažu tako sofisticiranom opremom. Takav sistem zahteva veći broj dobro obučenih ljudi i integrisani sistem vazdušne odbrane. Ne može se tek tako vozilom doći do nekog mesta i sa njega ispaliti projektil - istakao je Biver.


On je dodao i da obaveštajne agencije detaljno nadgledaju Sinajsko poluostrvo, tako da bi raketni sistem bio primećen.

Nemačka "Lufthansa", francuski "Er frans" i britanski "Britiš ervejz" odlučili su da privremeno obustave letove preko Sinajskog poluostrva, dok se ne utvrdi uzrok nesreće.