5 dobrih razloga da popijete kaficu 

26.04.2012 14:33

"Kafa u 2 na starom mestu?"

Turska ili kapućino? Nije važno, samo ako ima kofeina. Kafa je osvojila simpatije nutricionista I naučnih krugova koji je  poslednjih nekoliko godina ne prestaju da je hvale.

Lekari i nutricionisti su znali reći svašta na račun kafe, ali sad se već duže vreme slažu da je kafa ipak dobra za nas. 

Evo pet dobrih razloga da popijete šolju kafe:

1. Smanjuje depresiju kod žena 

Nova studija provedena na Harvardu pokazuje da žene koje redovno piju kafu - onu s kofeinom - imaju 20 posto manji rizik da obole od depresije nego one koje ne piju kafu. S ovim se slaže i istraživanje da ispijanje kafa smanjuje i stopu suicida. 

2. Smanjuje rizik od smrtonosnog oblika raka prostate kod muškaraca 

Još jedna studija s Harvarda pokazuje da muškarci koji piju šest ili više šolja kafe imaju 60 posto manji rizik od razvoja najopasnijeg oblika raka prostate. Istovremeno imaju i 20 posto manje šanse od formiranja bilo kojeg oblika raka prostate, u poređenju s muškarcima koji ne piju kafu. 

3. Može da štiti od razvoja raka glave i vrata 

Studija provedena na Univerzitetu Juta pokazuje da osobe koje piju više od četiri šolja kafe na dan imaju 39 posto manji rizik od razvoja raka usne šupljine i grla, u poređenju s onima koji kafu uopšte ne piju. Redovno pijenje kafe povezuje se i s manjim rizikom od razvoja raka mozga i smanjenim rizikom od razvoja raka creva, raka jetre i ciroze. 

4. Može da nas zašti od Alchajmerove bolesti 

Nekoliko  studija je proučavalo uticaj kofeina na mozak. Eksperimenti na miševima pokazali su da kofein značajno smanjuje abnormalnosti proteina povezanih s Alchajmerovom bolešću. Kod miševa koji su već pokazali simptome Alchajmerove bolesti kofein je čak usporio propadanje i podstakao obnavljanje stanica mozga, podaci su iz "Florida Alzheimer's Disease Research Centre". 

5. Čini se da štiti od dijabetesa 

Brojne studije ukazuju da kafa štiti od razvoja dijabetesa tipa 2, iako precizan mehanizam zaštite nije sasvim jasan naučnicima. Archives of Internal Medicine ističe analizu koja je pokazala da ljudi koji piju tri do četiri šolje kafe na dan imaju 25 posto manje šanse da obole od dijabetesa tipa 2, nego oni koji piju manje od dve šolje dnevno. 

Čini se da je ovo dovoljno dobrih razloga da pozovete osobu koja vam se sviđa na kafu, zar ne?

Izvor: Trojka




Izvor: 

Pratite najnovije vesti putem naše Facebook stranice, Twitter-a
ili preko Android aplikcije na vašim telefonima.

Komentari:

Najnovije iz Lifestyle

23.05.2013 00:14

komentar 

Tri vežbe: za podizanje, oblikovanje i čvrstinu guze, dobra volja i deset minuta vremena (iskoristite bar pauzu za rek...

23.05.2013 00:13

komentar 

Da se hranimo kao pre deset hiljada godina, svi bi bili vitki i zdravi, tvrde doktori i nutricionisti. Izbegavajte indus...

23.05.2013 00:12

komentar 

Drugi deo teksta, koji je pročitalo skoro devet miliona ljudi, 330 hiljada puta je lakovan na Fejsbuku, a 114 hiljada p...

23.05.2013 00:08

komentar 

Pivopije više nikada neće biti prinuđene da uzmu gutljaj toplog piva zahvaljujući ovom uređaju koje ga hladi iznutr...

23.05.2013 00:05

komentar 

Jedna od pet žena navodi da je njen partner previše „nalickan“, navodi se u rezultatima nove studije....

23.05.2013 00:03

komentar 

Šiške će u trenu osvežiti vaš izgled i mogu da izgledaju vrlo zavodljivo...

22.05.2013 23:34

komentar 

Devica se prema partneru ponaša kao da je jedini na svetu, škorpija i lav su najbolji ljubavnici Zodijaka, a maštovit...

22.05.2013 20:22

komentar 

Vodootporni materijal upija tečnost i izbacuje je, a sve vreme ostaje suv...

22.05.2013 19:09

komentar 

Možda ste mislili da nanošenje parfema ne predstavlja nikakvu filozofiju, međutim, postoje mali trikovi kojima možet...

22.05.2013 18:57

komentar 

Prednost zgodnih žena nije samo njihova lepota – one takođe imaju manjak hormona kortizola, koji je povezan sa stres...

22.05.2013 14:17

komentar 

Neke drugarice su tu da uteše u teškim trenucima, neke su volite u svom društvu jer vas zasmejavaju, dok su treće tu...

22.05.2013 12:13

komentar 

Tri vežbe: za podizanje, oblikovanje i čvrstinu guze, dobra volja i deset minuta vremena (iskoristite bar pauzu za rek...

21.05.2013 15:21

komentar 

U narednih nekoliko dana prenosićemo u delovima tekst koji je do sada lajkovan neverovatnih 329000 puta, i 114000 puta ...

21.05.2013 15:20

komentar 

Smatra se da 90 posto žena ima celulit, a on se stvara zbog gotovo beskrajno dugog spiska faktora. Probajte da u svoju ...

21.05.2013 15:17

komentar 

Iz muških usta, saznajte u čemu jednostavno ne izgledate lepo i u čemu izazivate posprdne osmehe dok prolazite ulicom...

SRBIJA

Dačić: Usaglašen tekst plana

23.05.2013 00:04

  komentar 

Brisel -- Obe strane su došle do usaglašenog teksta plana za primenu sporazuma, izjavio je premijer Srbije Ivica Dačić nakon sastanka u Briselu.

SVET

HOROR U LONDONU: Ubica sa krvavim rukama i mačetom pravda se u kameru zašto je iskasapio vojnika na ulici

23.05.2013 01:04

  komentar 

Nakon stravičnog napada, tvrdi jedan očevidac, dvojica muškaraca mahali su noževima i pištoljem i tražili od prolaznika da ih slikaju.

MAGAZIN

Bijonse objavila snimke iz Beograda!

23.05.2013 00:18

  komentar 

Na snimku možemo videti armiju njenih fanova, kako se gospođa Karter sprema za nastup, kao i delove sa aerodroma Nikola Tesla

SPORT

NOVAK: Pokazao sam da su Srbi dobar narod!

22.05.2013 16:29

  komentar 

Đoković kaže da su strani mediji negativno izveštavali o našoj zemlji

FOTO GALERIJA

  10 najvećih vodopada  

ANKETA

Koliko bi često jedan par trebao da vodi ljubav?

Svakodnevno
Nekoliko puta nedeljno
Jednom nedeljno
Nekoliko puta mesečno
Jednom mesečno
Manje od jednom mesečno

      Rezultati